Трибина “Образовање за све”
У оквиру кампање „Сви у школу, будућност за све“, коју спроводе Савез учитеља Републике Србије, ЦИП-Центар за интерактивну педагогију, Центар за образовне политике и Фонд за отворено друштво, у сарадњи са Министарством просвете (пројекат “Пружање унапређених услуга на локалном нивоу” - ДИЛС), у Неготину , 11.05. 2011.године у Великој сали Скупштине општине Неготин , одржана је трибина ,,Образовање за све“.
Трибина је била посвећена промоцији свима доступног квалитетног образовања и обезбеђивању позитивне климе за инклузивно образовање у складу са Законом о основама система образовања и васпитања Републике Србије из 2009. године.
Организацију трибине подржала је локална самоуправа Општине Неготин. Трибини је присуствовало укупно 109 полазника: 93 просветних радника (представници основних и средњих школа, музичке школе, специјалне школе, предшколске установе општине Неготин, наставници, професори, васпитачи, стручни сарадници), 16 представника грађанства (представници локалне самоуправе, Центра за социјални рад, Здравственог центра Неготин, представници НВО: Одбор за људска права Неготин, представници удружења грађана
( Удружење грађана ,,Дуга“, Удружење глувих и наглувих лица), медија (ТВ ,,Рама“, Вечерњих новости, лист ,,Блиц“ ) и родитељи.
Трибину је отворио локални кординатор Љубиша Благојевић и поздравио је све учеснике трибине, а затим представник локалне самоуправе Господин Раде Милосављевић, члан Општинског већа задужен за образовање у општини, поздравио све присутне и истакао изузетан значај овог догађаја у нашем граду и пожелео успешан рад свим просветним радницима у примени инклузивног образовања.
Након тога фацилитаторка трибине Мирсада Топаловић поздравила је све присутне учеснике
и представила је програм трибине, излагаче и остале техничке детаље важне за успешан рад.
После уводног излагања фацилитатора о циљевима и значају кампање ,,Сви у школу, будућност за све“,презентоване су теме следећег садржаја:
1.Регулатива којом се унапређује праведност образовања, карактеристике инклузивног вртића и школе, и обезбеђивање подршке деци и наставном кадру;
Како подучавати свако дете на начин који му највише одговара (индивидуализација и индивидуални образовни план);
2.Улога интерресорне комисије за процену потреба за пружањем додатне образовне, здравствене или социјалне подршке детету;
4. Примери образовне праксе прилагођене потребама детета у вртићу/ школи.
а о њима су говорили:
1.Славко Николић, просветни саветник школске управе Зајечар;
2.Мирсада Топаловић, фацилитатор;
3.Весна Станојевић, члан интерресорне комисије за процену потреба за пружањем додатне образовне, здравствене или социјалне подршке детету;
4.Ирена Јовић,професор разредне наставе у ОШ ,,Вук Караџић» и Весна Првуловић, професор енглеског језика у ОШ,,Бранко Радичевић», наставници који су презентовали пример добре праксе.
Локални примери који су се односили на приказе метода рада у комбинованом одељењу са ученицима који имају сметње у учењу и развоју привукли су велику пажњу присутних.
Презентације су биле јасне, разумљиве и добро изложене.
У другом делу трибине, након паузе фацилитатор је презентовао пример Соње Париповић како би учесници и сликовито видели примену инклузивне праксе у одељењу.
После презентација излагачи су одговарали на питања која су учесници поставили у току паузе. Постављено је 9 питања на које је одговорено.
Дискусија се највише водила око наставка школовања деце која заврше основну школу по ИОП-у , о условима уписа ове деце у средњу школу , прилагођавања наставе инвалидној деци у средњим школама-како је то регулисано , каква су искуства и како да се инклузији у средњим школама посвети довољно пажње.Даља дискусија се односила на могућности наставника да довољно пажње посвети свој деци у одељењу, какве дипломе ће добијати кад заврше школу, оцењивање оних који раде по ИОП-у, и ко све даје подршку овим ученицима.
Организациону подршку и непосредну помоћ лок.кординатору је пружила бивша председница Учитељског друштва Неготин, Кристина Манчић Јовановић, управа и стручна служба школе ОШ ,, Вук Караџић“ у Неготину.