Прича о клавиру
Никола Рацков, магистар клавира, редовни професор Факултета музичких уметности, гостујући професор на Мегатренд универзитету и Академији лепих уметности, за педесет година уметничког рада одржао је више од две хиљаде концерата на свих пет континената. Са својим „квинтетом снова”, који чине Мерима Његомир, Екстра Нена, Јадранка Јовановић и Оливер Њего, производи музику свих жанрова на јединствен начин. Аутор је и приручника "Путовање кроз музику". Реч је о лаком и свима јасном штиву које у свет музике увлачи и оне који то баш нису имали намеру да учине, баш као што је то случај са мултимедијалним програмом "Прича о клавиру" који је 12.марта 2010. године приређен на Малој сцени Дома културе у згради Биоскопа.
Никола Рацков, један од утемељивача оваквих програма, каже да они нису новина и да их је са успехом приређивао и деведесетих на просторима бивше Југославије. Овај данас, доноси атрактивну причу о три века најпопуларнијег инструмента - клавира. Уз видео пројекције и причу Николе Рацкова, као водитеља програма, права атракција је његов избор и извођење најпознатијих клавирских композиција, међу којима су: Бахова Токата, Моцартов Турски марш, Бетовенова Елиза, Брамсова Мађарска игра, Шопенова Полонеза, Штраусов Валцер, Тајчевићева Балканска игра, Џоплинов Регтајм мусиц и одломци из Гершвинове Рапсодије у плавом. Никола Рацков све поменуте композиције свира без нота, јер сматра да кад је класика у питању пијаниста обавезно треба да свира без њих. То је први још 1840. године учинио Франц Лист, коме се замерало да тиме што не гледа у ноте, не поштује довољно композитора. Ипак, Франц Лист је показао да пијанизам почиње оног тренутка када пијаниста све сложи у себе, спусти пулт, склони ноте и - остане сам са осамдесет осам дирки. То је, сматра Никола Рацков, посвећивање музици.
Концерт на Малој сцени Дома културе и сусрет са неготинском публиком, Никола Рацков искористио је да нагласи почетак сарадње са продукцијом "Видовић", али и изрази задовољство што је Неготин добио још један концертни простор добре акустике и што га је, како рече, дочекао један од старијих клавира, који је био одлично припремљен за његов наступ.