Израда бујичне преграде на Каменичкој реци
У Малој каменици приводе се крају радови на изради бујичне преграде и уређењу корита Каменичке реке, чије је изливање током поплава 2014. године, донело велике проблеме мештанима овог села. Радове је данас обишао и председник општине Неготин.
„Након поплава 2014. године, Општинска управа је почела са сагледавањем стања на овој реци, ради санације корита. У току процене протицајног профила реке ангажовали смо геометре, да би сагледали обим радова. Ти подаци су нам добро дошли јер смо ступили у контакт са представницима Програма Уједињених нација за развој (UNDP), који су изразили спремност да финансирају сређивање корита реке и изградњу таложне бране, која би спречила наносе у село. Пројекат се одвијао доста добро и дошли смо до тачке да ће ускоро бити завршени. Ово је леп пример да се и поред временских прилика све може завршити на време и у складу са динамиком, па ће пројекат, како је и планирано, бити завршен до 24. фебруара. Овом приликом бих похвалио сарадњу са Србија водама, као и са Институтом Јарослав Черни, који је израдио пројекат“ – рекао је Јован Миловановић, председник општине Неготин, приликом обиласка радова у Малој каменици.
Вредност радова је око 10 милиона динара, а радови се финансирају из донације Владе Јапана преко Програма Уједињених нација за развој (UNDP) и Канцеларије за помоћ и обнову поплављених подручја Владе Републике Србије, док је Општинска управа је уредила имовинско-правне односе на земљишту за изградњу бране. Радове изводи Акционарско друштво за водопривреду „Водопривреда“ АД Пожаревац.
Јован Логофетић, председник Савета месне заједнице Мала каменица каже да је ово велики посао за ову месну заједницу и мештане, јер изградњом бране неће више бити угрожавања домаћинстава у близини реке. Мештани очекују и завршетак радова у доњем току реке, до Дунава. Чиме би корито комплетно било уређено.
Председник општине Неготин најавио је итензивније радове на чишћењу и уређење корита и приобаља на водотоцима другог реда, који су у надлежности локалне самоуправе.