– Кампања “Пажња сад!”
Агенција за безбедност саобраћаја ове године интензивирала је кампању намењену повећању безбедности деце у саобраћају, под називом „Пажња сад“. Тим поводом у сарадњи са Основном школом “Вера Радосављевић”, кампања, која је намењена пре свега ученицима првог разреда одржана је и за неготинске прваке из свих школа.
У склопу кампање израђени су телевизијски и радијски спотови намењени деци и родитељима. У спотовима који су данас приказани првацима родитељима се сугерише да је неопходно везати појас детету током вожње и то на задњем седишту уз поруку која каже „везивање појаса траје само 5 секунди“. Деци је скренута пажња на неопходну опрезност током играња на отвореном, односно да се не провлаче између возила, не трче за лоптом и не играју на простору где се одвија саобраћај.
Оно што је ново у овогодишњој кампањи намењеној безбедности деце у саобраћају, јесу два анимирана филма. У сваком од њих, јунак кампање, десетогодишњи дечак Пажљивко пролази кроз 5 саобраћајних ситуација и објашњава како се у њима треба понашати.
У оквиру кампање, од почетка школске године до средине октобра тим Агенције радиће се децом у најмање 40 основних школа, у 30-ак општина, заједно са маскотом дечаком Пажљивком. Градови и општине у којима ће се кампања одвијати одређени су на основу мапа јавног ризика страдања деце у саобраћајним незгодама у Републици Србији у периоду од 2009. до 2011. године које је израдила Агенција. Дефинисане су општине са високим ризиком и први едукативни часови о безбедности деце у саобраћају биће одржани у основним школама у тим општинама.
Пре Неготина, тим Агенције радио је са ђацима првацима у општинама Владичин Хан, Свилајнац, Лапово, које на жалост бележи највећи јавни ризик страдања деце, Опово са такође великим ризиком, затим Пожега, Ивањица, Уб, Мионица, Лесковац, Жагубица… После Неготина у плану је рад са децом у Бољевцу, Бабушници али и одлазак у Пирот, општину која осталима може да буде узор, с обзиром да у последњих 25 година у градској зони Пирота ни једно дете није страдало у саобраћају, а све то захваљујући истрајном и континуираном раду на едукацији деце у саобраћају. После шест недеља интензивне кампање са децом широм Србије радиће се према посебном плану или по позиву.
Истовремено, припрема се и кампања намењену пешацима као учесницима у саобраћају, а непрекидно трају и кампање посвећене возачима моторних возила и возачима трактора.