Представљен пројекат „Унапређење управљања јавном имовином у општинама Неготин и Кладово“
Данас је у Неготину представљен пројекат „Унапређење управљања јавном имовином у општинама Неготин и Кладово“. О пројекту су говорили председници општина Неготин и Кладово, Јован Миловановић и Радован Арежина, Александра Матић, самостални стручни сарадник Одељења за друштвене делатности, привреду и рурални развој општине Неготин и Предраг Станић, шеф Одељења за општу управу, имовинске и стамбено комуналне послове.
Председник општине Неготин, Јован Миловановић осврнуо се у свом излагању на значај овог пројекта за општину Неготин, али и општину Кладово, која је партнер на пројекту.
„У Неготину је, у склопу пројекта, формирана Канцеларија за унапређење управљања имовином. У њој је запослено четворо младих и стручних људи на период од 9 месеци, који овај посао обављају као пројектну активност. У наредном периоду спровешће се и додатне обуке које ће унапредити њихова знања из ове области. Овим обукама ће бити обухваћени и други радници Општинске управе Неготин али и Општинске управе Кладово, како би се из Неготина пренела добра пракса и како би и Кладово успело да попише своју имовину“
Радован Арежина, председник општине Кладово, говорио је о значају повезивања ове две општине. Он је истакао између осталог да Неготин и Кладово повезује пре свега Дунав, али и многе друге ствари и да је веома добро и пожељно да ове две суседне општине уско сарађују. Он је такође рекао да се нада да ће овај пројекат бити само почетак сарадње и да ће се у наредном периоду реализовати и други пројекти, на којима ће сарађивати Неготин и Кладово. Говорећи о самом пројекту истакао је да је он веома значајан, пре свега за инвестирање у нашим општинама, јер ћемо потенцијалним инвеститорима понудити комплетне податке и јасну слику где и у шта могу да инвестирају.
На територији Општине Неготин, комисија која формирана у оквиру пројекта пописала је 3 300 јединица и једна смо од општина у којој је највише урађено до сада, а приликом обиласка терена пронађени су и објекти, о којима до сада нисмо имали сазнања, истакао је између осталог Предраг Станић, шеф Одељења за општу управу, имовинске и стамбено комуналне послове представљајући резултате досадашњих пројектних активности.
Сам пројекат представила је Александра Матић, самостални стручни сарадник Одељења за друштвене делатности, привреду и рурални развој општине Неготин.
Пројекат део је програма ЕXCHANGЕ 4 који финансира Европска унија, а спроводи Стална конференција градова и општина. У оквиру овог програма издвојено је 5 800 000 еура, у четири циклуса. Општина Неготин учествовала је у програму ЕXCHANGЕ 1 и ЕXCHANGЕ 3.
У оквиру овог програма општине Неготин и Кладово реализују наведени пројекат. Уговор је потписан и пројекат се реализује од 3. фебруара 2014 и траје до 3. фебруара 2015. Укупна вредност пројекта износи 102.808,02 евра, што представља 85,57% укупне вредности пројекта, док остатак финансира локална самоуправа кроз ангажовање својих кадровских и других ресурса.
Општина Неготин ће реализацијом овог пројекта унапредити начин управљања јавним ресурсима општине, смањиће трошкове, повећати приходе од јавне имовине и остварити реалан бољитак грађанима.
Задатак пројекта је да се ураде анализе и студије о управљању имовином у Неготину и Кладову. Приоритет је модернизација целог овог поступка у смислу формирање канцеларије за унапређење пописа имовине,набавка потребне опреме као и софтвера који ће омогућити формирање базе података. На овај начин увешће се модеран систем којим ће се урадити још корак ка електронском управљању имовином. Ово је први корак који ће нам омогућити да будућим инвеститорима дамо конкретну и прецизну слику о јавној имовини наше општине.